Cerșetorie sau divertisment? Cum se fac bani cu live-urile de pe TikTok

3611
Cerșetorie sau divertisment? Cum se fac bani cu live-urile de pe TikTok - fond-tap-tap-tiktok-1710873206.jpg

Articole de la același autor

De la popularizarea aplicației TikTok în România, în spațiul public au apărut numeroase controverse despre utilizatorii acestei platforme de social-media. Printre subiectele care au stârnit cele mai multe reacții se numără modalitatea prin care creatorii de conținut, în prea multe cazuri persoane „modeste” intelectual, reușesc să câștige bani prin intermediul transmisiunilor în direct făcute cu ajutorul aplicației la care utilizatorii și-au înregistrat cardurile.



Cadourile virtuale sunt niște stickere (etichete) și reprezintă modalitatea prin care urmăritorii pot reacționa la conținut pentru a-și arăta aprecierea și-și golesc cardurile. Prin intermediul acestora, creatorii de conținut colectează „monede” și își cresc popularitatea live-ului.

Fiecare cadou valorează monede care trebuie să fie cumpărate în aplicație. Astfel, un pachet de cinci monede costă 0,39 lei, în vreme ce cel mai mare pachet, de 17.500 de monede, costă 1.382,55 lei.

Valoarea cadourilor diferă. Cele mai ieftine cadouri valorează o monedă, dar sunt și alte stickere care ajung și la 2.500 sau chiar 44.999 de monede, adică aproximativ 3.500 de lei.

Creatorii de conținut de pe TikTok pot colecta monede prin cadourile primite de la urmăritori, pentru videoclipurile postate sau în timpul live-urilor. Monedele adunate pot fi convertite de aplicație în bani sau în alte articole virtuale.

„Tap-tap” și banii dispar de pe card

Ideea de a câștiga bani prin intermediul live-urilor de pe TikTok este criticată pe toate platformele media și, totuși, încă sunt multe persoane care practică sau consumă acest tip de conținut.

Majoritatea celor care întrețin live-urile nu cer în mod direct cadouri virtuale, ci le repetă urmăritorilor să apese pe ecranele telefoanelor, prin celebra comandă „tap-tap”. Această interacțiune îi ajută pe creatori să urce cu live-ul în clasamentul de popularitate, astfel încât acesta să devină mai vizibil pentru mai mulți potențiali „donatori”.

O altă modalitate prin care creatorii de conținut cer indirect cadouri se numește „NPC” și constă în controlarea reacțiilor persoanei care este live, prin trimiterea de diferite cadouri. De exemplu, urmăritorii pot trimite un cadou sub formă de trandafir, iar cel care este live se preface că miroase o floare.

NPC este prescurtarea de la „Non-Player Character” (personaj care nu este controlat de un alt jucător) și se referă la caracterele din jocurile video care sunt automate, programate pentru a se mișca și pentru a răspunde într-un mod specific la stimuli.

Trendul NPC a stârnit controverse în întreaga lume, iar în România a început să scadă în popularitate.

Sunt mai multe jocuri prin care cei care sunt live adună cadouri de la public, totul ține de creativitatea și de puterea de convingere a acestora.

Înjosirea voită

Totul constă în menținerea unui număr cât mai mare de urmăritori. Pentru a face asta, multe persoane ajung să se înjosească live, prin reacțiile exagerate, ipostazele incomode în care se pun, acceptarea provocărilor din partea urmăritorilor sau menținerea unor dialoguri umilitoare cu aceștia.

Minorii expuși

Nu toți cei care fac live-uri pe această platformă au ca scop primirea de cadouri, mulți văd această activitate ca pe o modalitate de amuzament.

În România, mulți copii fac live-uri pe TikTok de la școală, deși nu au 18 ani împliniți, așa cum cere regulamentul aplicației, fiind expuși unui public necunoscut și incontrolabil.

Ținând cont că minorilor le este atât de ușor să transmită în direct pe această platformă, înseamnă că au acces și la live-urile susținute de alte persoane, care pot convinge cu ușurință publicul tânăr să participe la jocurile în care se trimit cadouri.

Cert este că asistăm la un fenomen care a căpătat o amploare extrem de îngrijorătoare, motiv pentru care unele țări au ajuns să interzică aplicația TikTok. Tocmai de aceea vom continua pe marginea acestui subiect și cu părerea specialiștilor.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.2665 secunde